A A A
  • A-1920_05.jpg
  • B-1920_05.jpg
  • C-1920_05.jpg
  • D-1920_05.jpg
  • E-1920_05.jpg
  • F-1920_05.jpg
  • G-1920_05.jpg

Konkurs plastyczny „Piątka za segregację” rozstrzygnięty

Zakończył się konkurs plastyczny dla uczniów szkół podstawowych z klas I-III, organizowany przez Ministerstwo Środowiska w ramach kampanii edukacyjnej „Piątka za segregację”. Konkurs był częścią programu edukacyjnego, kierowanego przez Ministerstwo Środowiska do szkół podstawowych w całej Polsce. W ramachkonkursu nadesłano 276 zgłoszeń ze 140 szkół. Po weryfikacji zgłoszeń pod względem formalnym do oceny zostało dopuszczone 160 prac plastycznych.

Autorzy prac wykazali się dużą kreatywnością zarówno w interpretacji tematu, jak i w technice wykonania prac plastycznych zachęcających do segregowania odpadów.
Komisja dokonała analizy prac konkursowych zgodnie z przyjętymi w regulaminie kryteriami, oceniając zgodność treści pracy konkursowej z tematyką Konkursu, kreatywność w prezentowaniu tematyki Konkursu, technikę wykonania oraz kompozycję pracy konkursowej.

Serdecznie dziękujemy za udział wszystkim uczestnikom konkursu i gratulujemy zwycięzcom, to jest:

I miejsce - Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gierałtowie, kl. I

II miejsce - Szkoła Podstawowa w Świbie, kl. II

III miejsce - Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 11 w Tarnowie, kl. IIa

I wyróżnienie - Szkoła Podstawowa im. Wandy Rutkiewicz w Janowicach Wielkich, kl. IIa

II wyróżnienie - Szkoła Podstawowa w Słobódce, kl. III

III wyróżnienie - Szkoła Podstawowa w Siedliskach, kl. II

 

I miejsce

II miejsce

III miejsce

Wyróżnienie - zgłoszenie nr 93

Wyróżnienie - zgłoszenie nr 97

Wyróżnienie - zgłoszenie nr 137

Piątka za segregację!


Działania w ramach kampanii kierujemy również do uczniów edukacji wczesnoszkolnej, ponieważ wiemy, jak ważne jest kształtowanie postaw prośrodowiskowych od najmłodszych lat.

W związku z tym, w ramach wsparcia realizacji programu edukacyjnego dla szkół, przygotowaliśmy scenariusz lekcji „Piątka za segregację. Dlaczego warto segregować śmieci”, który w atrakcyjny sposób może stanowić uzupełnienie zajęć na temat segregacji odpadów i roli recyklingu. Podczas lekcji dzieci porozmawiają o przyszłości planety i dowiedzą się, dlaczego warto i jak we właściwy sposób segregować odpady.

KONKURS PLASTYCZNY

Konkurs Plastyczny dla uczniów szkół podstawowych z klas I–III jest uzupełnieniem scenariusza lekcji. W ramach konkursu dzieci otrzymały zadanie przygotowania pracy dotyczącej segregacji odpadów. Dzieci tworzyły prace plastyczne, które nawiązywały do zadania konkursowego: „Piątka za segregację. Jestem superbohaterem, bo segreguję odpady”.